KÉPTÁR - Szűcs Attila: Ágy

A természetes és a mesterséges fényviszonyok, illetve a zárt és nyitott tér viszonya jelenik meg Szűcs Attila képein. E festmények egyrészt megerősítik a befogadóban azt az érzést, hogy a hétköznapi életterének meleg és biztonságos zártsága csupán illúzió: a szobabelsők neonfényben fürdő, megzavart térviszonyú terei éppoly sterilek és fagyosan üresek akár a pénzvilág tárgyalótermeinek világa.
Szűcs Attila: Ágy
Másrészt az eltakarás illetve az áttetszőség bonyolult rendszerével Szűcs kifelé is tágítja a teret, ám a külvilágot, a kilépés lehetőségét mindig függöny fedi, azaz a realisztikus képi világ összeolvad a függöny szakrális és metaforikus ikonográfiai hagyományával. (Dékei Krisztina)

Eddigi képtár linkek

Kerekes Gábor: Önklónozás

Kerekes Gábor: Önklónozás / Vérem
A kilenc képből álló sorozatban Kerekes Gábor saját vérét, haját, izzadtságát, könnycseppjét, vizeletét fényképezte le. A 2005-ben készült sorozattal, sajátos önreflexióval a művész „részleteiben” mutatja be önmagát.

Dorothea Lange: Vándorló anya (1936)

Dorothea Lange: Vándorló anya
A képet Lange 1936 februárjában készítette, mikor meglátogatott egy poros Kaliforniai borsószedő tábort. Jó érzékkel választotta ki a témát. (Később úgy fogalmazott, hogy a ponyva alatt gyermekét szoptató anya szinte mágnesként vonzotta).

Jan van Eyck: A genti oltár (részlet)

Eyck: Genti oltár (részlet)
Jan van Eyck munkásságának legkiemelkedőbb alkotása a Genti oltárkép, melyet Jodocus Vujdtsnek és feleségének, Batherine Borluutnak festett. Viharos története van. Túlélte a 16. századi ikonrombolókat, a francia forradalmat, a változó ízlést, és legutóbb a náci fosztogatásokat. A II. világháború után egy sóbányában találták meg.